Wij zijn Koperen Kees

  • Annuska Zwaneveld
    Annuska Zwaneveld

    Annuska Zwaneveld geeft theaterles en regelt achter de schermen allerlei zaken voor de theaterschool. Annuska houdt van dansen, muziek en theater. Daarnaast regisseert zij o.a. musicals en theaterstukken bij allerlei verschillende verenigingen en organisaties en werkt als uitvoerend producent.

  • Merel van der Eijk
    Merel van der Eijk

    Merel is al vanaf jongs af aan bezig met zingen, dansen en toneelspelen. Toen ze klein was maakte ze altijd al showtjes voor haar ouders. Op haar dertiende is Merel toneellessen gaan volgen bij Theaterschool Koperen Kees. Nu zingt en speelt zij in concerten en voorstellingen als lid van Theaterkoor Dario Fo. Merel heeft Theaterwetenschap gestudeerd in Amsterdam en werkt bij Koperen Kees achter de schermen. Vanuit haar opleiding en vooral uit eigen ervaring wil zij zich graag inzetten om kinderen en jongeren nieuwsgierig en enthousiast te maken voor theater!

  • Simone Valk
    Simone Valk

    Simone Valk speelt graag toneel! Dat heeft ze ontdekt op theaterschool koperen kees toen ze 13 jaar was.
    Vol passie heeft ze in 2013 haar diploma Docent Theater aan de Hogeschool voor de kunsten in Arnhem behaald.
    Ze werkt als theaterdocent en als trainingsacteur voor verschillende bedrijven door het hele land.

    Op theaterschool koperen kees geeft ze spel les aan de oriëntatiegroepen en verschillende voorstellingsgroepen.

  • Willemijn Nowee
    Willemijn Nowee

    Willemijn Nowee is in september 2017 afgestudeerd als Theater Docent op de Hogeschool voor de Kunsten in Zwolle. Vanaf haar 6e tot haar 18e heeft zij zelf les gehad op Koperen Kees. Daarom is het nu extra speciaal voor haar om theaterles te geven op de theaterschool waar zij zelf ooit gestart is. Willemijn houdt van acteren, dansen, zingen en hockey. Ze heeft in grote producties gespeeld zoals Turandot, Mikado en heeft in de muziektheaterproductie ‘Hoor me’ gespeeld. Ze vindt het belangrijk dat haar leerlingen kennis maken met theater maar ook de persoonlijkheidsontwikkeling vindt zij heel belangrijk. Naast Koperen Kees werkt zij bij een theatergroep die voorstellingen maken voor mensen met dementie. Theater als middel inzetten om contact te maken is een belangrijk element voor haar. Willemijn wil heel graag CliniClown worden, dus humor zal zeker aanwezig zijn bij haar lessen. Zij zal peuter- en kleuterlessen geven en daarnaast ook theatercursussen én voorstellingscursussen. Ze kijkt er erg naar uit om jullie te ontmoeten in de theaterlessen!

  • Jeroen van Vliet
    Jeroen van Vliet

    Jeroen heeft zelf 10 jaar lang bij theaterschool Koperen Kees les gehad voor hij naar de toneelschool ging. Sinds juni 2017 is hij afgestudeerd aan de Hogeschool voor de kunst in Tilburg. Hij vindt het heel bijzonder dat hij nu les mag gaan geven op de theaterschool waar zijn theater loopbaan is begonnen. De lessen van Jeroen worden met  enthousiasme en plezier gegeven. Hij vindt het belangrijk dat alle spelers gezien worden en zich binnen de veilige leeromgeving kunnen ontplooien. Jeroen is een maatschappelijk geëngageerd theatermaker. Dit is terug te zien in zowel zijn voorstellingen als in zijn lessen. Zijn laatste voorstelling ging over de radicalisering van de samenleving.  Jeroen werkt naast Koperen Kees ook voor Aluna begeleiding. Hier onderneemt hij leuke activiteiten met een jongen met een verstandelijke beperking.

  • Laurens de Groot
    Laurens de Groot

    Laurens is als acteur al te zien geweest op televisie, in de bioscoop en in het theater. Het vak leerde hij in Den Haag en Amsterdam en door het heel, heel veel te doen. Naast zijn werk als acteur geeft hij met veel plezier les aan zowel profs als amateurs van alle leeftijden. Daarnaast maakt en schrijft hij zelf theatervoorstellingen en korte verhalen. Hij heeft een eigen theaterbedrijf en is artistiek leider van zijn eigen theatergroep.

     

  • Els Hoonhout
    Els Hoonhout

    Els Hoonhout is al een oude rot in het vak. In 1983 studeerde zij af als theaterdocent aan de Academie voor Expressie door Woord en Gebaar (nu HKU Theater) en in 2002 behaalde zij haar diploma in Fine Arts aan de Augusta State University in de V.S. Ze heeft ervaring in alle afdelingen van het onderwijs en is sinds 2002 verbonden aan Koperen Kees. Voor haar is kunst, of dat nu theater, muziek, dans of beeldend is, een manier om een verhaal te vertellen. En verhalen heeft iedereen.

  • Serge Bosman
    Serge Bosman

    Serge Bosman is theatermaker en acteur. Hij geeft les aan diverse doelgroepen en is gespecialiseerd in improvisatietheater. Theatersport heeft hij geleerd van Keith Johnstone, de grondlegger ervan. Zijn lessen worden gekenmerkt door veel energie, veel experimenteren en multidisciplinaire opdrachten. Naast het les geven speelt hij zelf ook in voorstellingen. Theater maken is verhalen vertellen. Iedereen kan dat leren.

  • Sheila Bosman
    Sheila Bosman

    Sheila is Theaterdocent en Regisseur.
    Zij is in 2014 afgestudeerd aan de opleiding Theaterdocent aan de Amsterdamse Hogeschool voor de kunsten.
    Sindsdien is zij aan het werk bij verschillende theater gezelschappen verspreid door het land.

  • Monica Millar
    Monica Millar

    Monica is een zeer ervaren zangdocente die veel ervaring heeft met het lesgeven aan theater en musical groepen. Zij heeft gewerkt als zangcoach bij de musical Tarzan en zij heeft ook 10 jaar lang gewerkt aan de DAPA (Dutch Academy of Performing Arts) waar zij zang, piano en muziektheorieles gaf.

    Zij heeft dus zeer veel ervaring met kids en jongeren maar tegelijkertijd werkt ze net zo graag met volwassenen. Monica is tevens initiatief nemer van stichting “Kids Bizz”. Deze stichting begeleid kinderen met vocaal talent door ze een professioneel podium te bieden.

    Zij heeft naast haar conservatorium diploma ook een diploma in “Estill Voice Training”. Dit is een methodiek die het gevolg is van veel wetenschappelijke studies naar de werking van de stem. Het is een lijflijke manier van zangles geven en nemen want je leert precies wat je moet doen met je lichaam om een klank te vormen. En er is niet zoiets als één manier van zingen! Iedere stijl heeft zo zijn eigen techniek.

    Monica heeft een cursus ontworpen genaamd “TeachSingKids”. Hierin begeleid zij cursisten gedurende een jaar naar het zelfstandig functioneren als zangcoach aan kinderen